Totalt antall sidevisninger

mandag 14. februar 2011

Prosjekt på gang:)

Velkommen til mine nye følgere: Jen,
                                                 Roflatmo,
                                                Trine-franske drømmer og
                                                Hilde Rønning
Kjempekjekt at dere vil følge meg. Garanterer litt mer aktivitet her inne etter hvert.

Jeg har så vidt fått begynne å pusse opp huset vårt, og rommet jeg har begynt med er min sønns rom. Han ble i høst syk-fikk en kronisk diagnose som gjør at han nok er den av barna som må tilbringe mest tid hjemme. Han gikk stadig å klagde på veggfargen, den var veldig mørk blå, rommet hans er nordvendt og har bare et vindu. Hele fargen ga litt " hulefølelse".

Mitt første mislykkede forsøk ble noe mennene i familien kallte spygrønn... syntes den fargen var såå fin på fargekartet, men passet ikke helt på en 5 årings rom, nei...                                                                        
Derfor fikk han selv bestemme farge på rommet sitt, da ble det Grønn... Etter masse om og men ble vi enige om fargen aprilgrønn fra Jotun. Nydelig farge, og innimellom sykdom har jeg fått malt 3 av 4 vegger.
I dag tenkte jeg å male den siste veggen mens han er i barnehagen, så når han kommer hjem er rommet helt grønt! :) I rommet hans er det et stedbygd skap, så det skal jeg også fikse litt opp, med nye knotter, og ganske mange timer med malingspenselen :-) Ellers blir det nye gardiner, ny seng og TV og DVD spiller henges opp på veggen.
Gutterom er utrolig vanskelig å pusse opp! Alle ideene jeg har kommet med til veggdekor/pynt har fått kommentarer som: "Det blir fint på et jenterom", "mamma jeg er snart 6 år!", "Hahaha... åh mente du det?" Helt håpløst! Men jeg skal nok klare å finne på noe... Tar gjerne imot tips ;-)
Men nå må jeg hive meg over malingen før vaskemaskin reperatøren kommer. Har ikke hatt vaskemaskin på 1 uke, så nå begynner det å bli kritisk...

Ha en flott mandag alle sammen!

4 kommentarer:

  1. Ser frem til å se bildene når du er ferdig:)
    Ikke like enkle betandig de snart skoleklare gutta! Jeg har også en sønn som starter på skolen til høsten og som nå har fått pusset opp rommet sitt! Han fikk male navnet sitt på veggen, det syns han var utrolig stas, og mor syns det ble veldig sjarmerende!:)

    Ønkser deg en riktig fin fin mandag, og legger meg til som følger slik at jeg finner veien tilbake:)

    SvarSlett
  2. Blir gøy å se resultatet. Lykke til med siste innspurt. Hils alle sammen.
    Klem Alfa

    SvarSlett
  3. Tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg:)
    Nå kan du finne bilder fra gutterommet i siste innlegget på bloggen!

    Holder ingen sykurs nei, er bare selvlært så føler meg ikke helt kapabel til det;)

    SvarSlett
  4. God kveld:0). Har en liten utfordring til deg inne hos meg. Jeg har tenkt litt på gutterommet ditt, hadde det ikke vært stlig med en vegg i krittmaling? Slik at gutten kan tegne hva han vil på den..Jeg tror det hadde blitt kjempe stilig.

    Klem Alfa

    SvarSlett